E-handelspaket – Frågor & Svar

Det står att mitt paket är “returnerat Norsborg”. Vad ska jag göra?

Kontakta din e-handlare så hjälper de dig.

Jag har fyllt i fel mobilnummer och får ingen sms-avisering om mitt paket. Vem kontaktar jag?

Om du fyllde i din e-postadress vid beställningen har du fått mail med en spårningslänk för att följa ditt paket.

Kan jag avboka min leverans eller ändra leveransdag?

Börja med att be din e-handlare om hjälp. När ditt paket är på väg kan vi tyvärr inte avboka eller ändra leveransdag.

Kan jag ändra leveransadressen på mitt paket?

Nej, tyvärr. Vi har inget tillstånd att ändra några personuppgifter (ur GDPR-synpunkt). För att ändra adressen måste du kontakta din e-handlare.

Vad ska jag göra om det står att mitt paket har levererats, men jag har inte fått något?

Då ska du kontakta din e-handlare.

Hur gör jag en reklamation?

Reklamationer görs där du beställt din vara, alltså hos din e-handlare.

Varför har inte min favoritbutik Premo som leveransalternativ?

Bra fråga, tipsa gärna din e-handlare om oss. I dag samarbetar vi med Early Bird, som levererar paketen i Storstockholm med hjälp av Premo.

Hur många dagar tar det innan jag får mitt paket?

Vi levererar normalt inom 1- 2 vardagar efter att vi har fått varan från e-handlaren. Det finns en mängd faktorer som kan påverka leveranstiden. Allt från e-handlarens lager och öppettider till om varan finns i lager.

Varför har ni inte ringt på dörren/porttelefonen?

För att vi inte vill inte väcka dig eller någon annan. Vi levererar tidigt på morgonen, mellan kl. 01 och 07.

Kan jag hämta mitt paket själv?

Nej. Eftersom vi vill göra det så bekvämt som möjligt för dig har vi inga utlämningsställen. Istället levererar vi direkt till postlådan på angiven adress. Allt för att det ska vara bekvämt och smidigt för dig.

Behöver jag visa legitimation vid leveransen?

Nej, det behövs inte eftersom vi levererar till din postlåda. Tänk på att rätt namn måste stå på dörren/postlådan. Varor som kräver ålderskontroll eller har andra restriktioner som gör att man måste visa id-handling skickar e-handlaren istället till ett uthämtningsställe.

Tidningar & magasin/Prenumeranter – Frågor & Svar

Jag har inte fått morgontidningen. Vem ska jag kontakta?

Prenumerationer av tidningar administreras inte av Premo. Vänd dig i stället direkt till din tidnings kundservice.

Svenska Dagbladet: 08-618 02 20

Dagens Nyheter: 08-738 26 00

Dagens Industri: 08-573 651 00

Jag vill ha uppehåll i min prenumeration. Vem ska jag kontakta?

Har du ärenden eller frågor om din prenumeration skall du vända dig direkt till tidningens kundservice:

Svenska Dagbladet: 08-618 02 20

Dagens Nyheter: 08-738 26 00

Dagens Industri: 08-573 651 00

Hur gör jag en reklamation?

Har du inte fått din tidning eller har du andra frågor om din prenumeration skall du vända dig direkt till tidningens kundservice:

Svenska Dagbladet: 08-618 02 20

Dagens Nyheter: 08-738 26 00

Dagens Industri: 08-573 651 00

Återförsäljare – Frågor & Svar

Hur kontaktar jag Premos kundservice för återförsäljare?

Premos kundservice hjälper dig som har butik och är återförsäljare av morgontidningar. Vi hanterar dina frågor om upplagor, leveranser, krediteringar, returhantering, tillfälliga stopp av morgontidningsleveransen, avtal med mera. Kundservice har öppet alla helgfria vardagar 08.00 - 15.00 med lunchstängt 11.30 - 12.30.

Du kontaktar oss lättast på kundserviceaf@premo.se eller 08-632 05 00

Hur blir jag återförsäljare?

Du som vill arbeta som återförsäljare vänder dig direkt till Preserv. De hjälper dig att starta leveranser av morgontidningar, kvällstidningar, veckotidningar samt utländsk press. Preserv hjälper också till med administration kring ägarbyten.

www.preserv.se

Vart vänder jag mig om jag har frågor om spelprodukter?

Travronden, V75 Guiden, ATG:s gratisprogram, kampanjmaterial från ATG & Svenska Spel med flera är produkter som samdistribueras med morgontidningarna. Dessa administreras inte av Premo. Har du frågor ska du vända dig direkt till utgivarens kundtjänst.

Interpress: 0200-88 88 00

Tidsam: 020-57 56 55

ATG: 020-65 65 00

Svenska Spel: 020-78 83 55

Fastighetsägare – Frågor & Svar

Vad gäller vid inpassering?

Varje natt levererar vi morgontidningar, brev och paket till omkring 80 000 fastigheter. Till de allra flesta har Premo tillträde genom nycklar, passerkort, koder, IR-sändare eller annan inpassering.

Ibland uppstår problem med koder eller lås. Det är ofrånkomligt. För att ge våra prenumeranter och dina hyresgäster så god service som möjligt försöker vi alltid få tag på fastighetsskötarna eller den som ansvarar för inpasseringen i fastigheten så snabbt som möjligt.

Vad gäller vid felanmälan?

Att tänka på om vi har gjort en felanmälan till dig: Vår utbärning sker mellan midnatt och klockan 12 på dagen. Givetvis är det viktigt att ingen tidsstyrning förhindrar att vi kommer in.

När ni eller era fastighetsskötare kontrollerar felanmäld inpassering är det viktigt att göra det med en nyckel av samma behörighet som Premo har. Vi har oftast den lägsta behörighetsnivån. Vid förändringar i era inpasseringssystem och vid nybyggnation rekommenderar vi installation av IR-sändare. Det ger en enkel inpassering inte bara för oss utan även för andra serviceföretag.

Kontakta oss på nyckel@premo.se vid byte av portkod, eller om du har andra frågor.

Vad gäller vid nybyggnation?

Nya fastigheter byggs regelbundet och fylls med företag och privatpersoner som vill prenumerera på våra morgontidningar. Hör gärna av dig till nyckel@premo.se med information om exakt adress, våningsplan och antal hushåll.

Vad gäller vid väg- och adressförändringar?

När framkomligheten för våra distributörer påverkas måste vi ibland ändra rundorna så att distributörerna kommer fram till samtliga adresser. Det måste ibland också ske vid ombyggnationer och renoveringar. Hör av dig till nyckel@premo.se om tillfälliga eller permanenta adressförändringar och förändringar eller störningar i vägnätet.