Kvalitet

Dagsfärsk kvalitet.

Det vi gjorde i går har ingen betydelse i dag. Varje dag, eller snarare natt, gäller det att lyckas igen.

För det är så mycket som kan hända som förändrar villkoren. Vi har därför skapat kontrollsystem för att hantera de olika situationer som kan uppstå. Det är vårt sätt att se till att vi lyckas med utbärningen – varje morgon.

Vad som än händer måste vi vara vid alla brevlådor varje morgon. Stockholmare som inte får sin morgontidning – numera också brev, tidskrifter och paket – gillar inte att morgonharmonin rubbas.

Just att det är så viktigt att leverera i rätt tid till rätt brevlåda, har lett till att vi har väldigt väl fungerande rutiner för reklamationshantering. Vi lär oss hela tiden av våra misstag och eliminerar dem så fort som möjligt.

Att hela tiden ha en hög kvalitet ingår på ett naturligt sätt i vårt företags-DNA. Vi är helt enkelt präglade av att människor omedelbart, när det någon enstaka gång händer, reklamerar att morgontidningen inte har anlänt.