Vi rekryterar HR-Affärspartner!

Flexibel och relationsbyggande HR-Affärspartner till Premo (Pressen Morgontjänst KB)

Har du några års erfarenhet av konsultativt HR-arbete och trivs i en föränderlig och personalintensiv verksamhet? Här får du chansen att arbeta i en bred, fartfylld och utmanande roll på Premos HR-avdelning. Avdelningen består av HR-Chef, två HR-Affärspartners, en Lönespecialist och två Rekryteringsspecialister.

Premo (Pressen Morgontjänst KB) gick in i en ny organisation i oktober 2018 och befinner sig således i en spännande fas där du får vara med och påverka, effektivisera och utveckla processer och arbetssätt i samarbete med övriga kollegor och med flera olika kontaktytor.

Arbetsuppgifter (i urval)

  • Vara med och utveckla, implementera och driva olika HR-Projekt i organisationen.
  • Stödja verksamhetens chefer inom HR-relaterade områden såsom rehabilitering, arbetsmiljö och utbildningsstöd
  • Medverka i och driva avtals- och arbetsrättsliga frågor inklusive fackliga förhandlingar och samverkan
  • Utveckla och upprätthålla riktlinjer och processer inom HR-området
  • Arbeta löpande med statistik och KPI:er 

Vem söker vi?

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms som likvärdig. Vi tror att du har ca 2-5 års erfarenhet av operativt och strategiskt HR-arbete. Rollen kräver goda kunskaper inom arbetsrätt och vana av chefsstöd inklusive svåra samtal.

Som person tror vi att du är proaktiv och förtroendeingivande med ett konsultativt förhållningssätt. Du vågar lyfta blicken och driva ditt arbete framåt och hitta lösningar. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Om Premo

Premo ägs av Dagens Nyheter (Bonnier) och Svenska Dagbladet (Schibsted). Vår affärsidé är flexibel och kvalitativ distribution dygnet runt. Varje morgon delar vi ca 200 000 tidningar, tidskrifter, paket och andra artiklar till Stockholms invånare, och vi når ca en miljon hushåll i Storstockholm alla dagar i veckan. Premo har ca 1 400 anställda, och de flesta av våra anställda är distributörer. Vi är stolta över att Premo är ett mångkulturellt företag med cirka 60 olika nationaliteter - vi märker dagligen hur människor med olika bakgrunder gör vårt företag ännu bättre.

Tillträde, omfattning, arbetstider

Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1 år med start ca 2020-02-15. Heltid, dagtid/kontorstid. Placering är i fräscha, ljusa lokaler på vårt huvudkontor i DN-huset på Kungsholmen. 

Ansökan och frågor

Din ansökan med personligt brev och CV skickar du per e-post till ansokan@premo.se, hit är du också välkommen att ställa frågor. Sista ansökningsdag är 22/11 2019. Då vi gör ett fortlöpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag och vi är därför tacksamma för din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!